Forum Alpbach Online Discussion

Montag, 31.08.2020

Sustainability and Globalisation – A Contradiction or a Promising Strategy?/Nachhaltig und Globalisierung – Widerspruch oder vielversprechende Strategie?

„Sustainability and Globalisation – A Contradiction or a Promising Strategy?” Prof. Eva Schulev-Steindl was invited by the Club Alpbach Styria to present her view on this question as a scientist and legal expert in a discussion at this year’s European Forum Alpbach. Also the Forum Alpbach, with the general theme “Fundamentals”, had to radically rearrange the operational mode to an online-only-event in the year of it’s 75th anniversary due to the worldwide COVID-19 pandemic.

During the well-attended online-discussion Prof. Schulev-Steindl debated together with Johannes Gutmann from Sonnentor and Manfred Weitzer from El Mundo travel agency with moderation by Lisa Schantl (IG Alpbach Graz) questions like, for example, if or how the Covid-19 Situation has influence on the structure of the current globalised economy system towards more sustainable and local ones.

Deutsch:

„Nachhaltig und Globalisierung – Widerspruch oder vielversprechende Strategie?" Frau Prof. Eva Schulev-Steindl wurde seitens des Club Alpbach Steiermark eingeladen, zu dieser Fragestellung ihre Sicht als Wissenschaftlerin und Juristin in eine Diskussionsveranstaltung im Rahmen des diesjährigen Europäischen Forum Alpbach einzubringen. Auch das Forum Alpbach, unter dem Thema „Fundamentals“, muss im 75. Jahr seines Bestehens gravierende Einschränkungen aufgrund der weltweiten Covid-19 Pandemie hinnehmen und findet deshalb primär als Online-Veranstaltung statt.

In der sehr gut „besuchten“ Online-Diskussion wurden gemeinsam mit Johannes Gutmann von Sonnentor und Manfred Weitzer von El Mundo Reisebüro unter der Moderation von Lisa Schantl (IG Alpbach Graz) Fragen erörtert, wie z.B. ob bzw. wie die Covid-19 Situation dazu beiträgt, das derzeitige globalisierte Wirtschaftssystem zu hinterfragen und in lokalere und nachhaltigere Strukturen zu führen.